Mario Wiki
Advertisement

zielony Yoshi(zwykły Yoshi) jest dinozaurem podobny charakter, który działa jako sojusznik z Mario i Luigi i jest bohaterem własnej franczyzy . Wśród członków gatunku Yoshi pochodzących z Wyspy Yoshi , każdy Yoshi może być zidentyfikowany jako postać „Yoshi” i jako taka, nie wszystkie iteracje postaci są koniecznie takie same. Zgodnie z instrukcją Super Mario World otrzymał swoje imię od wyspy Yoshi, ponieważ został tam odkryty. [1] Yoshi zdołał uratować i ochronić Baby Mario i Baby Luigi przed Kamek i Koopa Troop. W Super Mario serii , często działa jako rideable charakterze dla bohaterów, podczas gdy w większości typu spin-off, on jest grywalną postacią na własną rękę. Charakterystyczne cechy Yoshiego to: jego uroczy wygląd, wesoła i przyjazna osobowość, umiejętności trzepotania i składania jaj, umiejętność jazdy na rumaku i wykrzykiwanie własnego imienia

Rozwój

Shigeru Miyamoto stwierdził w wywiadach, że chciał, aby Mario jeździł konno po ukończeniu Super Mario Bros. [2] Jednak ograniczenia techniczne NES uniemożliwiły to, ale wraz z rozwojem Super Famicom, zwierzęcego partnera bo Mario mógł być wspierany. Postać Yoshiego została specjalnie stworzona przez Shigefumi Hino , projektanta grafiki, z pomocą Takashiego Tezuki . Ponieważ Super Mario World miało mieć miejsce w Krainie Dinozaurów , Hino początkowo zaprojektował gada podobnego do dużej jaszczurki. Ponieważ początkowy projekt wydawał się nie na miejscu, Tezuka przeprojektował go, wykonując szkic, który następnie Hino dopracował. Podczas przebudowy, Tezuka spróbował stworzyć Yoshiego związanego z żółwiami, z siodłem będącym jego skorupą. [2]Projekt Yoshiego był zmieniany i dopracowywany pomiędzy grami w trakcie er SNES i Nintendo 64 . W swoich najwcześniejszych występach Yoshi ma długą szyję i plecy oraz małe ramiona. W późniejszych grach, takich jak Super Mario World 2: Yoshi's Island i Mario Party , Yoshi jest niższy i grubszy, ma dłuższe ramiona i bardziej ludzkie dłonie. W Mario Kart 64 otrzymuje bardziej wyprostowany wygląd. Projekt Mario Kart 64 był od tego czasu używany w jego ogólnym projekcie, z kilkoma drobnymi, ale godnymi uwagi zmianami z Mario Party 4 .

Historia

Super Mario world

„Hurra! Dziękuję ci za uratowanie mnie. Nazywam się Yoshi. Na mojej drodze do ratowania moich przyjaciół , Bowser uwięził mnie w tym jaju .”

— Yoshi , Super Mario World

Yoshi debiutuje w Super Mario World wraz z innymi Yoshimi . Bowser magicznie zamyka niektóre Yoshi w jajkach Yoshi . Jaja te są następnie przekazywane Koopalingom do opieki . Kiedy Yoshi wyrusza na ich ratunek, zostaje również uwięziony w jajku, które jest ukryte w bloku na polu na Wyspie Yoshiego.

Mario i Luigi w końcu natkną się na jajko Yoshiego i uwolnią go. Po uwolnieniu Yoshi informuje Mario Bros., że Kraina Dinozaurów jest w niebezpieczeństwie. Razem ratują innych uwięzionych Yoshisów i ratują Księżniczkę Muchomor przed Bowserem. Kiedy Yoshi je różne rodzaje muszli Koopa, zyskuje różne umiejętności w zależności od tego, jaki kolor zjadł. Kiedy Yoshi zjada Zieloną Skorupę , może wypluć ją jako pocisk. Kiedy zje Czerwoną Skorupę , może wypluć trzy kule ognia. Kiedy Yoshi zjada żółtą skorupę , może tupać po ziemi, powodując miniaturowe trzęsienia ziemi. Wreszcie, kiedy Yoshi zje Niebieską Skorupę , może latać przez ograniczony czas.

Yoshi może również zdobyć skrzydła z bloku przedmiotów. Te skrzydła zmieniają kolor na niebieski (z wyjątkiem Super Mario World: Super Mario Advance 2 , gdzie Yoshi zachowuje swój kolor po zdobyciu skrzydeł), pozwalając mu latać. W Gwiezdnym Świecie Mario może karmić Baby Yoshi różnymi kolorami różnymi przedmiotami, ostatecznie zamieniając Baby Yoshi w dorosłego Yoshi. Każdy z tych kolorowych Yoshi ma określoną zdolność, z której mogą korzystać za każdym razem, gdy trzyma muszlę w ustach, niezależnie od koloru tej muszli.

Mario Bros. udaje się pokonać Koopalingów i Bowsera, ratując w ten sposób siedem jaj Yoshi i księżniczkę Toadstool. Mario, Luigi, Toadstool i Yoshi wracają do Domu Yoshiego, aby świętować zwycięstwo nad oddziałem Koopa.

Podczas obchodów, które następują po tym, siedem uratowanych Jaj Yoshi wykluwa się z Małych Yoshisów.

Advertisement