Mario Wiki
Advertisement

Toad to postać, która jest sługą księżniczki Peach i długoletnim obrońcą Grzybowego Królestwa . W rzeczywistości jest pojedynczą postacią wśród całego gatunku sobowtórów (podobnie jak Yoshi jest dla gatunku Yoshi ), co prowadzi do zamieszania w niektórych jego występach. Zwykle gra rolę drugoplanowego bohatera, który stara się pomóc Mario i Luigiemu w ich przygodach, chociaż czasami był głównym bohaterem, na przykład w Super Mario Bros. 2 , Super Mario 3D World i jego głównych rolach w Wario's Woods i Kinopio na żywo. Jego rolę jako zarządcy Peach czasami powierzono Toadsworthowi .

Pojawia się również regularnie jako grywalna postać w spin-offach Mario . Od Mario Kart: Double Dash!! , partnerem Toada w spin-offach była Toadette . Cechami definiującymi Ropucha są jego kreskówkowy i uroczy wygląd, jego optymizm i pokora, jego czasami tchórzliwa osobowość oraz charakterystyczny uśmiech i głos.

Historia

Super Mario Bros 2/ Super Mario Advance

Choć często z mocą wsteczną uważany jest za jednego z Ropucha w oryginalnym Super Mario Bros. , indywidualna postać Ropuch nie zadebiutowała aż do Super Mario Bros. 2 . W grze wraz z Mario , Luigim i księżniczką Toadstool udają się na piknik na początku gry. Gdy wyruszają, czwórka bohaterów wkrótce odkrywa jaskinię, która prowadzi do dziwnego świata znanego jako Subcon . Po dotarciu do mitycznego obszaru Ropuch i jego przyjaciele dowiadują się, że niegdyś spokojna kraina jest teraz rządzona przez tyrańską ropuchę, Warta. Zgadzając się powstrzymać Warta i zaprowadzić pokój w krainie, kwartet natychmiast wyruszył, by pokonać złoczyńcę i uratować pierwotnych mieszkańców Subcon. Ropucha, Mario, Luigi i Księżniczka Toadstool ostatecznie pokonali złą ropuchę tyrana po podróży przez mistyczną krainę i pokonaniu armii Warta ( 8 bitów ). Po klęsce Warta, Ropuch i jego przyjaciele wyruszają, aby uratować ludność Subcon , przynosząc w ten sposób pokój na ziemi. Pod koniec gry okazuje się jednak, że wydarzenia z gry były tylko częścią snu Mario.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Ropuch jest najgorszym skoczkiem, ale jest niezwykle szybki, jeśli chodzi o zbieranie warzyw lub kopanie w piasku. Jest również bardzo szybki, co czyni go najszybszym z czterech postaci, będąc jedyną postacią, która biegnie szybciej niż normalnie, niosąc „ciężki” przedmiot, który spowolniłby inne postacie. Będąc najsłabszym skoczkiem, Ropuch jest w stanie przezwyciężyć ten problem, wykonując Skok Mocny Przysiad (skok dwukrotnie silniejszy niż jego zwykłe skoki).

Podczas gdy jego grafika przedstawia go z czerwonymi plamami, jak w większości jego występów, jego sprite w Super Mario Bros. 2 przedstawia go z niebieskimi plamami. Jednak w remake'u gry, Super Mario Advance , jego duszek używa swoich zwykłych czerwonych plamek, chociaż jego czapka jest bardziej żółta niż biała.

BS Super Mario USA

W ekskluzywnej grze Satellaview BS Super Mario USA , Toad powraca jako jedna z czterech grywalnych postaci obok Mario, Luigiego i Princess Peach. Jako że BS Super Mario USA jest pseudo-kontynuacją gry Super Mario Bros. 2 , gra stanowi kontynuację przygód Toada i jego przyjaciół w krainie Subcon. Fabuła gry rozpoczyna się po wydarzeniach z Super Mario Bros. 2 w miejscu, w którym czwórka bohaterów zaczyna wierzyć, że Subcon naprawdę nie istnieje, a ich poprzednia przygoda była tylko snem. Jednak okazało się, że czterej bohaterowie się mylili, gdy bohaterowie zostali wezwani z powrotem do Subconu przez Ōsamę., Król Subcon. Po ponownym przybyciu do Subconu, Król informuje Ropucha i jego przyjaciół o niedawnym przejęciu Subconu przez Warta (pokonawszy Ōsama podczas procesu). Słysząc prośby króla, Ropuch i jego trzej przyjaciele ponownie wyruszają, by powstrzymać Warta i jego armię oraz przywrócić królestwo w posiadanie Ōsamy.

Podczas gdy gracz zaczyna jako Mario na początku gry, zegar w grze powoduje, że postać gracza zmienia się w różnych momentach na jedną z pozostałych trzech postaci (w tym samego Ropucha) w trakcie gry.

Super Mario 3d world+ Bowser's fury

toad powraca w Super Mario 3D World i jego porcie Nintendo Switch jako jedna z grywalnych postaci, z których może korzystać gracz. W tej grze Ropucha jest przedstawiona w niebieskich plamkach, co jest zgodne z jego wyglądem w grze Super Mario Bros. 2 na NES , a także wyglądem Blue Toad z gier New Super Mario Bros. Podczas sekwencji wprowadzającej Ropuch jest widziany na późnym wieczornym spacerze ze swoimi przyjaciółmi Mario, Luigim i księżniczką Peach w pobliżu zamku Peach . Jednak Ropuch jako pierwszy zauważył dziwną Czystą Rurę przed sobą w przechylonej pozycji. Po tym, jak Mario i Luigi naprawią rurę, gang spotyka zielonychKsiężniczka Sprixie , która ostrzega czwórkę przyjaciół przed złym spiskiem Bowsera, aby schwytać wszystkie Sprixie . Niestety, wkrótce potem przybywa Bowser i ją schwyta. Po tym, jak Peach wpada do rury, próbując powstrzymać Bowsera, Ropuch natychmiast wskakuje do rury z Mario i kulącym się Luigim, aby rozpocząć nową przygodę.

Podczas rozgrywki umiejętności Ropucha są bardzo podobne do tych w Super Mario Bros. 2 : jest najszybszą grywalną postacią, ale ma najkrótszą wysokość skoku i największą prędkość spadania. Jeśli staje się Mały , kolory jego czapki zmieniają się na niebieskie z białymi plamkami. Jako Ognista Ropucha ma schemat kolorów Ognistej Żółtej Ropuchy , chociaż jego spodnie pozostają białe.

Toad natomiast nie pojawia się w Bowser jest Fury , The kociąt 'kolory inne niż kociak perkalu zgodnymi z grywalnych bohaterów Suits Cat w Super Mario 3D World innych niż Mario, z niebieskim jednej

Advertisement