Mario Wiki
Mario Wiki

Super Mario 3D World to gra wydana przez Nintendo na Wii U w 2013 roku[1][2][3][4]. Jest to następca gry Super Mario 3D Land. Jest to też piętnasta gra w serii Super Mario, siódma gra Mario w 3D, i piąta gra Mario w 3D wydana na konsolę stacjonarną, po Super Mario Galaxy 2.

Gra zawierała również wsparcie Miiverse poprzez odblokowywalne "pieczątki" (które mogły być używane w postach na Miiverse), oraz funkcja duchów Mii, która emuluje graczy, którzy pokonują poziomy. Obecnie nie jest wspierana, ponieważ Miiverse zostało zamknięte.

Super Mario 3D World + Bowser's Fury

Super Mario 3D World + Bowser's Fury w japonii Super Mario 3D World + Fury World (ponieważ w Japonii - Bowser to Król Koopa) to port Super Mario 3D World na Nintendo Switch oraz została ogłoszona 3 września 2020 roku, podczas Nintendo Direct 35 rocznicy serii Super Mario. Została dodana dodatkowa gra, nazwana Bowser's Fury, w której Mario i Bowser Jr. muszą powstrzymać Fury Bowsera. Wspierane teraz jest tryb wieloosobowy na kilku konsolach i online[5][6], oraz dostała funkcję amiibo[7], dzięki czemu, gdy przykładamy figurkę Mario lub Cat Mario dostaniemy Invincibility Bell, a jeśli przyłożymy figurkę Bowsera, pojawi się Fury Bowser. Gra miała swoją premierę 12 lutego 2021[8].

Postacie

Mario
Luigi
Peach
Toad
Rosalina
Mario3D.png Luigi3D.png Peach3D.png Toad3D.png Rosalina3D.png

Ciekawostki

Przypisy