Mario Wiki
Advertisement

Pikachu (ピカチュウ Pikachū?) to fikcyjna istota z serii mediów Pokémon. Jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej znanych Pokémonów na świecie oraz główny przedstawiciel marki. Pojawia się jako grywalny wojownik we wszystkich pięciu grach Super Smash Bros. Opis Pikachu to mały Pokémon podobny do myszy z krótkim, żółtym futrem (z brązowymi znaczeniami na plecach), spiczastymi uszami z czarnymi końcówkami, czerwonymi kółkami na policzkach i ogonem w kształcie błyskawicy.

W głównej serii gier wideo Pikachu jest stosunkowo silnym Pokémonem typu elektrycznego, który można znaleźć na początku oryginalnej gry. W przeciwieństwie do niektórych specjalnych potworów, które miały wokół siebie elementy fabuły (takich jak Mewtwo), Pikachu był po prostu kolejnym Pokémonem, który można było złapać, ewoluować w wyższą formę, Raichu i nie miał wpływu na fabułę.

Jednak popularność Pikachu w anime, gdzie był pierwszym i głównym Pokémonem głównego bohatera, Asha Ketchuma, ostatecznie doprowadziła do tego, że w jego głównej roli pojawiła się jego wyspecjalizowana wersja gry Game Boy (wersja Pokémon Yellow, która była w dużej mierze oparta na anime), jako pierwszego Pokémona, którego zdobył gracz. Rola Pikachu w grze była intensywnie rozwijana, ponieważ kilka wydarzeń w grze zależało od tego, jak Pikachu czuł się wobec gracza. W zależności od działań gracza w stosunku do Pikachu, elektryczny Pokémon myszy będzie okazywał różne emocje, od frustracji, przez rozbawienie, po całkowite uwielbienie. Szczęście Pikachu było czasem warunkiem koniecznym do zdobycia pewnych nagród w grze, takich jak zdobycie trzech Pokémonów, które można było wybrać jako startery z wersji Czerwonej i Niebieskiej. Od tego czasu Pikachu nie odgrywał głównej roli w żadnej z głównych gier z tej serii, ale był obecny w każdym znanym przenośnym RPG od czasu serii, zwykle przynosząc ze sobą coś nowego za każdym razem. W Pokémon GS, wydanym dla Game Boy Color w 2000 roku, Pikachu zyskał nową fazę ewolucyjną w postaci Pichu. Zyskał również przedmiot zwany Lekką Kulą, który podwajał Specjalny Atak Pikachu, gdy był trzymany. Jednak przedmiot był dostępny tylko podczas wymiany Pikachu z wersji żółtej. Szmaragdowa wersja Pokémon Advance dała Pikachu Ruch Jajka wyłącznie dla niego i jego rodziny, o nazwie Volt Tackle, który był wyjątkowo potężnym atakiem elektrycznym z dużym odrzutem. Wersje Diamond i Pearl niedawno wydanego tytułu DS wprowadziły kosmetyczne różnice między płciami dla niektórych gatunków Pokémonów, a Pikachu był jednym z nich, z samicami z wcięciem w kształcie serca na końcu ogona. Lekka Kula zyskała również nową funkcję w tej grze - pozwalając na podwojenie zarówno fizycznych, jak i specjalnych ataków Pikachu.

Pikachu był również w praktycznie każdej wydanej grze spin-off związanej z Pokémonami, czasami jako gwiazda lub główny bohater, a innym razem po prostu pojawiał się wśród setek innych Pokémonów z serii. Znane gry skoncentrowane na Pikachu to Hey You, Pikachu! na Nintendo 64, gdzie gracz mógł rozmawiać z Pikachu za pomocą mikrofonu, Pokémon Channel, który jest zwykle uważany za duchową kontynuację poprzedniego tytułu, PokePark Wii: Pikachu's Great Adventure, w którym Pikachu jest głównym bohaterem i w Pokémon Mystery Gry w lochach, w których Pikachu jest jednym z 16 Pokémonów, od których gracz może zacząć. Pikachu został również przekształcony w wirtualnego zwierzaka w stylu Tamagotchi o nazwie Pocket Pikachu, który był małym urządzeniem LCD, które właściciele mogą przypiąć do paska. Za każdym razem, gdy użytkownik robił krok, rejestrował się w systemie, co dawało Pikachu punkty w postaci „watów”. Jest określany jako czworonożny. Pikachu jest również jedyną postacią, która ma równy pojedynek z Meta Knightem.

Advertisement