Mario Wiki
Advertisement

Pac-Man (czasami stylizowany na PAC-MAN lub PAC-Man , pierwotnie nazwany PuckMan w Japonii) [1] to słynna postać z gier wideo stworzona przez Namco , która zadebiutowała w klasycznym zręcznościowym Pac-Manu, ciesząc się wielkim uznaniem. Od tamtej pory wydzielone do innych gier i mediów, dzięki czemu występy zwrotnicy z Mario franczyzy w Mario Kart Arcade gry i Super Smash Bros. serii . W grach pojawiły się też inne ikony z jego debiutanckiego tytułu, takie jak jego żona, pani Pac-Man oraz jego arcywróg Blinky .

Pochodzenie

Pac-Man zadebiutował jako główna grywalna postać w grze zręcznościowej Pac-Man w 1980 roku. Jego minimalistyczny, ale kultowy projekt został zainspirowany wieloma źródłami: zaokrąglonym uproszczeniem japońskiego znaku 口 ( kuchi ), co oznacza „usta”; zabawka Tomy z lat 70.; i pizza, której brakuje jednego kawałka. Jego imię pochodzi od japońskiego onomatopei ぱくぱく ( paku paku ), co oznacza szybkie otwieranie i zamykanie ust. Japońska grafika promocyjna gry zręcznościowej przedstawiała Pac-Mana o nieco bardziej humanoidalnym wyglądzie, z kończynami z pomarańczowymi rękawiczkami i czerwonymi butami oraz długim nosem; ten projekt został z czasem dopracowany, a następnie pojawił się w grach, począwszy od gry zręcznościowej Pac-Land z 1984 roku .

Jako postać, Pac-Man początkowo miał bardzo niewiele cech osobowości, co odzwierciedlało jego uproszczony wygląd w grach. Późniejsze części serii, takie jak Pac-Land i Pac-Man World , rozwijają postać i jej historię. W tych grach jest ojcem z dużą rodziną, na której bardzo mu zależy, i charakteryzuje się stosunkowo wyluzowanym bohaterem, który jest gotów pomóc wszędzie, gdzie jest potrzebny. Jego relacje z duchami — Blinky, Pinky, Inky i Clyde — również zmieniły się na przestrzeni lat: przedstawiano je jako arcywrogów, sojuszników okolicznościowych, a nawet przyjaznych rywali.

Ze względu na jego uproszczony charakter, osobowość Pac-Mana może również różnić się między przedstawieniami. Na przykład Pac-Man World 3 przedstawia go jako nieco nonszalanckiego i sarkastycznego, podczas gdy w Pac-Man & the Ghostly Adventures używa innego projektu, stając się naiwnym licealistą. Bez względu na wygląd, zazwyczaj ma wilczy apetyt, ponieważ oryginalna gra skupiała się na jedzeniu kropek i bonusowych owoców .

Advertisement