Mario Wiki
Advertisement

Nintendo Action Set,the control deck and Light Gun
— Reklama Nes Action Set od Toy R Us

Nintendo Entertainment System (w skrócie NES) jest to konsola stacjonarna od Nintendo której pojawiły się hity jak Super Mario Bros. Produkcja konsoli zakończyła się 25 września 2003 roku.

W Japonii

Japońska wersja konsoli która pojawiła się 1983

Famicom pojawił się 13 lipca 1983 r. w Japonii wyglądał inaczej miał dwa przyciski, suwak której wyjmuje się kartridże, kontrolery przypięte do konsoli. Kontrolery pierwszy miał dwa przyciski START i SELECT, D-Pad i przyciski A i B, drugi wyglądał tak samo tylko że dodano suwak głośności. Pojawiły się również Famiclony no: Terminator (jako konsola), Pegasus, Famiclon 8-bit HD,G1,przenośna wersja famicoma i inne. Pojawiło się dużo gier licencjonowanych i nielicencjonowanych. Produkcja została przestana w 2003r.

Dodatek do Konsoli

Famicom Disk System

W 1986 r. pojawił się Famicom Disk System który potrafił zapisać gry na dyskietki. Pierwsze były The Legend of Zelda oraz porty starszych gier. Pojawiły się licensjonowane i nielicensjonowane oraz intro gdzie pojawia się tabliczka z napisem Nintendo oraz gdzie Mario i Luigi kłócą się o kolor tła.

Wersje

Twin Famicom

Twin Famicom.jpg

Twin Famicom od firmy Sharp. Jest połączenie z Famicoma z Famicom Disk System. Miała różne kolory np. czerwony, oraz można przełączać tryby między zwykłym Famicom, a trybem Famicom Disk System. Gdy nic nie wsadziło się do dysku, uruchamiało nam się ekran startowy z logiem Nintendo. A gdy się poczeka dłużej, można zauważyć że Mario i Luigi włączają i wyłączają oświetlenie logo. Jego kontrolery były takie same tylko że były podcyfrowane 1 i 2.

New-Style NES

Nes 2.jpg

Drugim model był wydany w 1993 roku. Wyglądem zmienił się kontroler, który bardziej był zbliżony do kontrolera SNES'a. Miał on z pierwszej strony ma spłaszczoną część gdzie przyciski reset i start, druga kwadratowa z siedmiopinowyn wejściem na kontroler oraz wyokrągleniem (wersja japońska ma kwadratową część).

Gry z serii Mario

  • Mario & Yoshi
  • Yoshi's Cookie
Advertisement