Mario Wiki
Advertisement
Mario Wiki

Kirby (カービィ, Kirby ) jest tytułowym bohaterem serii Kirby . Okrągły, różowy stwór pochodzący z Planety Popstar , jest najbardziej znany ze swojej zdolności do wdychania wrogów i kopiowania ich umiejętności, a także używa tych mocy do obrony swojej ojczyzny przed różnymi zagrożeniami, od jego „arcy-wrogiego” króla Dedede po zewnętrzne siły zła takich jak Koszmar i Ciemna Materia . Został stworzony przez Masahiro Sakurai , który stworzył także serię Super Smash Bros. Jako członek „ załogi doskonałej frekwencji””Kirby została wyróżniona jako grywalna postać w całym Super Smash Bros. serii.

Pochodzenie

Kirby jest mieszkańcem żółtej planety Popstar w kształcie gwiazdy i jej konsekwentnym bohaterem. Jego okrągła, różowa forma jest tylko 20 cm (8 cali) wysokości, choć jego wymiary są oczywiście powiększone w Super Smash Bros. serii. Żyjąc w spokojnym królestwie Krainy Snów , broni swojego domu przed wrogami, takimi jak jego „arcy-wrogi” król Dedede oraz złowroga , mroczna Ciemna Materia . Kirby jest zazwyczaj przedstawiany z niewinną i wyluzowaną osobowością, ale okazuje się również, że jest zdeterminowany i bohaterski, gdy sytuacja tego wymaga. Chociaż gatunek Kirby'ego pozostaje niejasny, nie jest on jedynym w swoim rodzaju; wiadomo, że istnieje wiele istot podobnych do Kirby, w tym Meta Knight, który jest do niego uderzająco podobny.

Zachowanie Kirby'ego najlepiej można opisać jako dziecinne. Często kieruje się wyłącznie instynktownymi potrzebami jedzenia i spania, a w zależności od temperamentu może podejmować zuchwałe decyzje lub pozwalać innym na wykorzystanie go. Rozciąga się to do tego stopnia, że ​​czasami porównuje się go do niemowlęcia, szczególnie w Kirby: Right Back at Ya! Anime. Jego głos, odzwierciedlający jego naturę, można porównać do malucha uczącego się mówić: przeważnie niespójny bełkot z bardzo rzadkim krótkim zdaniem. Jednak Kirby wykazuje pewną inteligencję, której dziecko nie posiadałoby, szczególnie w swoich umiejętnościach bojowych i zdolności przystosowania się do sytuacji, z którymi się spotyka. Kirby jest również spostrzegawczy na emocjach, potrafi powiedzieć, co czują inni i odpowiednio zareagować.

Charakterystycznym atakiem Kirby'ego jest jego zdolność do silnego Wdechu , co pozwala mu połknąć wrogów w całości lub wypluć ich z powrotem jako pociski w kształcie gwiazdy. W Przygodzie Kirby'ego wprowadzono możliwość skopiowania zdolności do walki połkniętego wroga (znanej jako umiejętność kopiowania ). Posiada wiele umiejętności kopiowania, które pozwalają mu wykonywać różnorodne techniki, takie jak władanie mieczem , zianie ogniem lub tworzenie wiązek energii . Może również unosić się na wodzie, przechowując wdychane powietrze, dzięki czemu staje się duży i opuchnięty.

Kirby zaczynał jako zupełnie inna postać, która wystąpiła we wczesnej grze Masahiro Sakurai na Game Boya, pierwotnie nazywanej „Twinkle Popo”. Podczas tworzenia użył zastępczego duszka przypominającego piłkę z uśmiechniętą buzią. Sakurai w końcu wolała ten bardziej uproszczony projekt i zdecydowała się użyć go jako ostatecznej postaci. Pierwotnie nazywany Popopo, mały protagonista został ostatecznie nazwany Kirby, a sama gra nazwana Kirby's Dream Land . Nazwa została wybrana z listy kandydatów dostarczonej przez Nintendo of America, która chciała nadać postaci bardziej międzynarodowy urok; Shigeru Miyamotopomyślałem, że kontrast między uroczą postacią a „ostrym” brzmieniem imienia był zabawny. Przypadkowo John Kirby był nazwiskiem prawnika, który bronił Nintendo podczas pozwu o naruszenie praw autorskich wniesionego przez Universal Studios w sprawie nazwiska Donkey Kong .

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Kirby zawsze miał być różowy, ale monochromatyczna paleta Game Boya doprowadziła do początkowego zamieszania co do jego schematu kolorów. Północnoamerykański marketing Kirby's Dream Land przedstawiał go jako białego, podobnie do grafiki w grze. Tymczasem Miyamoto początkowo zinterpretował postać jako żółtą; w rezultacie drugim graczem w późniejszych grach Kirby jest zazwyczaj żółty Kirby. Jego różowego ubarwienia nie można było zobaczyć w grze aż do Kirby's Adventure , drugiej gry z serii, która wprowadziła również kultowe umiejętności kopiowania.

Advertisement