Wikia

Yoshi's Story

De voorkant.

Yoshi's Story is een Yoshi-spel voor de Nintendo 64, en de opvolger Super Mario World 2: Yoshi's Island. Het spel verscheen op 9 april 1998 in Europa.

VerhaalEdit

Baby Bowser tovert Yoshi's Island om in een prentenboek. Daarnaast steelt hij de Super Happy Tree. Zes Baby Yoshis moeten de zes pagina’s van het eiland afleggen, voordat ze Bowser kunnen confronteren.

Omdat dit een Yoshi-spel is, verschijnt Mario niet in dit spel. Wel noemt Baby Bowser Yoshi “Mario’s huisdier”.

GameplayEdit

Yoshi’s Story speelt ongeveer net zoals Yoshi’s Island. Er zijn een paar verschillen. De Baby Yoshis moeten in ieder level fruit verzamelen. Wanneer ze genoeg fruit hebben verzameld, gaan ze door naar het volgende level. Ieder level heeft dus geen eindstreep. Dit kan vervelend zijn, want soms heeft de speler na een half level al genoeg fruit verzameld en een andere keer zit hij vast, omdat hij één verborgen banaan niet kan vinden.

GraphicsEdit

Opvallend aan Yoshi’s Story zijn de voortreffelijke graphics. Alles leeft. De stijl komt overeen met die van Paper Mario, alleen dan net iets gelikter. De omgeving bestaat uit materialen als karton, spijkerstof, klei en krantenpapier.

PersonagesEdit

BespeelbaarEdit

HelpersEdit

EindbazenEdit

VijandenEdit

OntvangstEdit

Yoshi’s Story werd matig ontvangen. Het spel verkocht aardig, maar de reviews waren keihard. “Het is niet echt leuk om te spelen”, vertelt Joe Fielder van GameSpot. “Verzamel fruit, zoek een hart, verzamel fruit, zoek een hart. Iedere keer hetzelfde trucje. Yoshi’s Story moet je huren, niet kopen.”