Wikia

YCW

De voorkant.

Yoshi's Crafted World is een Yoshi-spel, ontwikkeld door Good-Feel en uitgegeven door Nintendo voor de Nintendo Switch. Het spel is uitgebracht op 29 maart 2019 en is het vervolg op Yoshi's Woolly World.

GameplayEdit

Het spel is een zijwaarts scrollend platformspel waarin het hoofdpersonage Yoshi vijanden moet verslaan door ze op te eten of ze van het level af te gooien. Het spel bevat ook een multiplayer-gedeelte voor twee spelers, waarbij elke speler met zijn eigen Yoshi speelt.

Op te lastige momenten kan de speler de makkelijke stand aanzetten om wat extra hulp te krijgen. In deze stand krijgen de Yoshi's vleugels waarmee ze over lastige obstakels kunnen vliegen.

Op hun reis komen de Yoshi's de Blockafellers tegen. Deze goedgemutste knakkers helpen de Yoshi's graag het volgende gebied te bereiken, maar alleen als de Yoshi's genoeg blije bloemen hebt. Aan de voorzijde van elk level liggen vijf van deze bloemen verborgen.

In het spel zijn speciale kauwgomballenautomaten te vinden. Daar kunnen de Yoshi's munten inruilen voor speciale kostuums. Met deze outfits kunnen ze een paar treffers meer incasseren zonder dat hun levenspunten worden afgesnoept.

PersonagesEdit

Hieronder volgt een lijst met alle personages in het spel:

Bespeelbare personagesEdit

HelpersEdit

VijandenEdit

Nieuwe vijanden zijn gemarkeerd met een sterretje (*)

EindbazenEdit

WereldenEdit

Het spel bevat de volgende werelden:

OntvangstEdit

Yoshi's Crafted World werd positief ontvangen in recensies. Op aggregatiewebsite Metacritic heeft het spel een score van 80/100.