Wikia

SpinJump

Spin Jump.

De Spin Jump (in het Nederlands ook bekend als Draaisprong) is, zoals de naam al aangeeft, een sprong die Mario maakt terwijl hij draait.

De Spin Jump verscheen voor het eerst in Super Mario World, en ook verscheen het in Super Mario Land 2: 6 Golden Coins. In Super Mario 64 en Super Mario 64 DS kan Mario de Spin Jump doen door op een Fly Guy of een Spindrift te springen, of door in een Tweester te gaan. In Super Mario 64 DS kan Luigi ook de Spin Jump uitvoeren nadat hij een salto heeft gemaakt, en weer beneden moet komen. In New Super Mario Bros. kan Mario de Spin Jump uitvoeren door van een Spin Block af te springen. In New Super Mario Bros. Wii verschijnt de Spin Jump opnieuw, maar hier kan de speler die uitvoeren door de schudden met de Wii-afstandsbediening. Als Propeller Mario de Spin Jump uitvoert, vliegt hij de lucht in. Ook in Super Mario Sunshine, de Paper Mario-serie, de Mario & Luigi-serie, de Super Mario Galaxy-serie, New Super Mario Bros. U en Super Mario 3D World verschijnt de Spin Jump.