FANDOM

Luigi's Mansion 3 on Luigi's Mansion sarjaan kuuluva peli Nintendo Switchille
Luigis-mansion-3

Pelin kansikuva

Toisin kuin sarjan edellisissä osissa, pelin tapahtumat sijoittuvat kummittelevaan hotelliin eivätkä kartanoon.

Juoni

Luigi, Mario, Princess Peach ja kolme Toadia kutsutaan hotelliin nimeltä The Last Resort, jonne he matkustavat bussilla. Myöhemmin hotellin omistaja, mysteerinen nainen nimeltä Hellen Gravely esittelee heille paikkoja ja näyttää huoneet joissa Luigi ja hänen ystävänsä pysyvät. Huoneessaan Luigi lukee kirjaa Polterpup vierellään ja nukahtaa pian.

Luigi's Mansion 3
Kehittäjä(t) Next Level Games
Julkaisija(t) Nintendo
Julkaisuaika 31. Lokakuuta 2019
Laji(t) Toiminta, seikkailu
Pelimuoto Yksinpeli, paikallinen moninpeli, online moninpeli
Pelialusta(t) Nintendo Switch
Ikäraja PEGI: 7+

Myöhemmin Luigi herää keskellä yötä Peachin huutoon. Hotelli näyttää nyt aavemaiselta ja kaikki muut paitsi Luigi ovat hävinneet johonkin. Luigi nousee sängystä, ottaa taskulampun mukaan, lähtee huoneestaan ja näkee mysteeristä violettia energiaa käytävällä. Hän kävelee kohti kerroksen hissiä joka avautuu ja sieltä tulee Hellen Gravely joka paljastaa itsensä aaveeksi. Hän kertoo että kutsui Luigin ja muut hänen idolinsa takia, joka paljastuu Luigin arkkiviholliseksi, King Booksi. King Boo selittää että Hellen oli päästänyt tämän vapaaksi Professor Elvin Gaddin aavesäiliöstä ja että hän haluaa kostaa. Luigin ystävät ovat vangittu tauluihin. Seuraavaksi King Boo lähtee jahtaamaan Luigia käytävää pitkin vangitakseen hänetkin. Luigi joutuu nurkkaan mutta pääsee pakenemaan hyppäämällä pyykkikuiluun ja putoaa kellariin asti pyykkikoriin.

Polterpup herättää Luigin ja hän löytää Poltergust g-00n punaisen auton sisältä. Hän löytää Professor E. Gaddin vangittuna tauluun ja vapauttaa hänet. E. Gadd pyytää Luigia ohjaamaan hänet pois hotellista mutta tämä kieltäytyy koska hänen täytyy ensin pelastaa ystävänsä. Myöhemmin E. Gadd antaa Luigille Virtual Boon jolla he voivat kommunikoida. Sitten E. Gadd pyytää Luigia tuomaan hänelle laukun viidennestä kerroksesta jossa on Gooigi. Luigin täytyy kerätä kaikki hissin painikkeet että pääsee pelastamaan Marion, Peachin ja Toadit.

Hahmot

Pelattavat hahmot:

Sivuhenkilöt:

Päävastukset:

Viholliset

Boot

Aaveet:

Harvinaiset aaveet:

Pomoaaveet:

Scarecraper aaveet

Normaalit:

Harvinaiset: